Cégmódosítás– A székhely és a központi ügyintézés 3.

by ashram

Ahogyan azt az előző cikk végén ígértem, ma a cégmódosítás tudnivalóin belül leírom, hogy miért hasznos is tulajdonképpen a központi ügyintézés helye.

Elöljáróban azt kell tudni, hogy a központi üógyintézés alapvetően a székhelyen történik a cégek esetében.
Vagyis, a központi ügyintézés helye megegyezik a székhellyel.

Ez ennyire egyszerű, amit feketén fehéren leír az ezt szabályozó törvény is.

Ennek ellenére van olyan lehetőség, amikor nem kell kötelezően egy helyen lennie a kettőnek, el különülhetnek.

Ezt, ugyanez a törvény írja, amely azt is, hogy a kettő egyet jelent. Ezzel arra is megadtuk a választ, hogy a központi ügyintézés helyének elkülönülése tulajdonképpen törvényes-e vagy sem.

Amikor a székhelyszolgálat mellett döntenek, akkor a székhelyet egy Önöktől független, másik cég szolgáltatja. Ezekben az esetben nagyobb a központi ügyintézés helyének a relevanciája.

Miért?

Egyszerűen azért, mert itt nem jelenik meg a klasszikusan definiált székhely. Igaz, hogy kérhetik a levelek, iratok átvételét megőrzését, e-mailek fogadását, revízióra való felkészülést.

De gondoljunk csak bele, hogy mi mindent jelent még tulajdonképpen az, hogy székhely.

Erről a következő cégmódosítás bejegyzésben lesz már csak szó.

a